Asertywność menedżera

Jak asertywność wspiera pracę menedżera? Co oznacza bycie asertywnym liderem? Jakie korzyści płyną z asertywnego stylu zarządzania?

Kiedy awansowałam na stanowisko menedżera w korporacji obawiałam się, czy pogodzę ludzką empatię z konkretnymi wynikami. Ku mojemu zaskoczeniu z pomocą przyszła mi… asertywność.

Asertywny menedżer, czyli jaki?

Asertywność to umiejętność otwartej komunikacji, stawiania granic a także partnerstwo, szacunek do siebie i do innych.

Asertywny menedżer:
rozmawia otwarcie ze swoim przełożonym, zespołem i współpracownikami – dba o przepływ informacji
jasno komunikuje o błędach – szybko i skutecznie reaguje na problemy
traktuje pracowników w partnerski sposób – budzi zapał do pracy
wspiera inicjatywny członków zespołu – jest dobrym koordynatorem

notatka wizualna asertywność menedżera

Asertywność kluczem do sukcesu

Asertywny styl zarządzania pomógł mi bardzo w codziennej pracy. Zespół z czasem z 4 osób rozrósł się do 12. Obecnie zmieniłam ścieżkę zawodową i otworzyłam własną działalność, ale asertywną komunikację i otwartość stosuję do dziś.

Stosujesz asertywną komunikację w pracy? Jakie Twoim zdaniem korzyści płyną z bycia asertywnym menedżerem?

 

Autor

Bogumiła RatajczakWieloletni menedżer. Profesjonalny graphic recorder. Lubię wegetariańską kuchnię, operę i prace w ogródku.